Co zrobić gdy Kontrahent NIE CHCE zapłacić nam faktury?

Niestety każdego Uczciwego Przedsiębiorcę może spotkać sytuacja, w której Kontrahent uchyla się od uregulowania należności. Jeśli płatność jest już przeterminowana poinformuj go mailowo wyznaczając 7 dni dodatkowego terminu płatności. Po upływie tego czasu pozwól sobie zadzwonić i przypomnieć o zaległej fakturze oraz zapytaj jaki jest powód? W przypadku braku porozumienia i przekroczenia ponownego terminu 7 dni na zapłatę rozpocznij oficjalną procedurę.

Wystosuj list polecony wraz z wezwaniem do zapłaty w terminie 7 dni oraz poinformuj Kontrahenta mailowo. Jeśli to nie zaskutkuje musisz ponownie wysłać list polecony z ostatecznym wezwaniem do zapłaty. W przypadku gdy Klient również to zignoruje staje się Twoim Dłużnikiem i należy zacząć działać. Rejestrując się w Ogólnopolskim Programie Uczciwy Przedsiębiorca oprócz Statusu i Certyfikatu otrzymujesz szereg korzyści, które w takiej sytuacji pozwolą Ci wyjść zwycięsko z opresji. W profitach jest pomoc Kancelarii Prawnej – darmowa porada telefoniczna oraz preferencyjne warunki w późniejszej reprezentacji, zgłoś Firmę jako NIE Uczciwego Przedsiębiorcę do Programu, ale również skorzystaj z darmowej weryfikacji przez Firmę Windykacyjną. Te czynności sprawią, że w odpowiednim momencie zaczniesz właściwie regulować i jest bardzo duża szansa, że szybko odzyskasz swoje należności.

Starajmy się załatwiać takie sprawy polubownie w możliwie łagodny sposób, to sprawi, że nasz Kontrahent nie zniechęci się do dalszej współpracy. Nie będzie mu później głupio dalej korzystać z Twoich Produktów lub usług, bo być może miał tylko chwilowe problemy. Trzeba zachować równowagę w działaniach, jednak mimo wszystko warto zacząć działać rezolutnie.

Kiedy uruchamiamy możliwości, które daje nam Uczestnictwo w Programie Uczciwy Przedsiębiorca i wykorzystujemy Kancelarię Prawną oraz Firmę Windykacyjną zdecydowanie szybciej odzyskamy swoje należności oraz mamy pewność, że sprawa zostanie profesjonalnie załatwiona. W końcu sami nie musimy się znać na egzekucji należności.

Pamiętaj o umieszczeniu wzoru pieczęci prewencyjnej, którą wraz z pakietem marketingowym otrzymałeś wraz z rejestracją w Programie. Na pewno oszczędzi Ci to kilku nie miłych sytuacji oraz zdyscyplinuje Twoich Klientów, a Ty będziesz mógł się cieszyć płynnością finansową, gdyż najgorsze co może być dla Twojej Firmy to właśnie jej utrata.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>